Monkey business

En s herlig dag som dette, har jeg ikke hatt p lenge. Har vrt mtt p yndlingsdyrene mine, nemlig aper. GUD, for noen skjnne og morsomme skapninger. Dro til en plass ca 1 time unna herfra som heter "Monkey Forest", der apene gikk vilt rundt. Plutseilg sto jeg med tre aper hengende over meg. Skummelt, men gy. Fikk ogs holde en megasvr flaggermus og en slange, ekkelt.

Etterhvert tok vi turen til "Tanah Lot", et tempel ute i havet som er en av de mest populre p Bali. Var utrolig pent se p, og gy f oppleve p nrt hold. Bare synd at det var fjre nr vi var der, for hadde det vrt flo - da hadde det vrt et fanastisk syn. Alt i ett, hadde jeg en fantastisk dag.

Tonje - Frida - meg

Late dager

Endelig har jeg klart kndd meg til kjpe meg usb moden, s n har jeg nett p rommet - noe som kanskje tilsier mer blogging. Vi er allerede halvveis i oppholdet vrt, og dagene gr unna som bare det. Rart tenke p at det er sn hjemme, nr vi sleiker sol dagen lang med rundt 30-40 varmegrader.

Skulle egentlig ut i kveld. men ble s mye "kela", s valgte heller bli hjemme p rommet sammen med Tirill. Greit er det, siden vi har en oppgave som skal leveres p fredag, og formen burde vre s mye p topp de her dagene. Onsdagen skal jeg prve henge meg med ut, for da er det nemlig halloween. GLEDER MEG.

Once in a lifetime

Hei dere. For ikke s alt for mange timene siden kom jeg hjem fra noen herlige dager p Gili. Siden vi har ferie i 1 uke, s dro jeg sammen med de fleste andre til Gili p lrdagen, og leide villa sammen med Tirill, Frida, Tonje og Maria. Nydelig y, og morsomt det at de faktisk bare har hest og kjerre som transport. Syklene vre ble ogs brukt flitting, GY!

Har gjort de sykeste tingene som jeg aldri trodde jeg skulle gjre. Dro ut p "byen" sammen med Maria i bare morgenkpen. Dagen etterp var det p'an igjen med noen jenter, og denne gangen som ninjaer. Hadde det sykt herlig de 3 dagene vi var der, med de herligste jentene p jord. Dette er noe man bare opplever en gang!

En tur til barnehjemmet

Sndagen som var, var jeg sammen med barnehjemsgruppen til Sanatana Dharma Orphanage. GoStudy (som jeg reiser med) er med p sponse dette barnehjemmet. Turen i seg selv tok ca 3 timer en vei, s ble en lang kjretur. Men, det var s absolutt verdt det. Bare det se ansiktene til ungene nr vi kom, var eudaimonia (lykke) i seg selv.

Fikk en omvisning p barnehjemmet. Var ikke av beste kvalitet, men det ser ut til at ungene trives der, og det er jo det beste. Etterhvert hadde de danseoppvisning, og for en teknikk. Alt det de gjorde med kroppen og hendene var sykt se p. Alle de som var i barnehjemsgruppen ble ogs tatt opp til dans (bilde nr 3), utrolig gy, selv om vi sikkert dummet oss ut. Hadde en koselig tur alt i ett, og jeg gleder meg allerede til de 120 barna skal komme hit til oss!

Safari

Hei dere. S alt for lenge siden jeg har blogget eller i det hele tatt gitt lyd fra meg. Nettet her er helt klikk, og bildene har ikke villet lastes opp - derfor ingen blogging. Sitter i restauranten n, skal snart g opp p rommet lese til eksamen som vi har p fredag. Kjenner jeg begynner bli lei av alle disse filosofene, men har n valgt det selv. Har det bare flott, og alt er fryd og gammen. Lever livet med sol, festing og skole, og jeg kunne ikke bedt om noe bedre.

Siden jeg ikke har blogget, har jeg ikke fortalt om den fantastiske turen vi har vrt p i en safari. Gud for en minnerik opplevelse, og for noen fantastiske dyr. Turen begynte med at bussen vr punkterte ikke s alt for langt unna, og vi mtte vente i hvertfall 1 time. Nr vi kom fram, inns jeg at det virkelig var verdt all ventingen, for denne turen ville jeg ikke byttet i noe annet. Har kost med bde en lve og en ape, og sett sikkert all slags dyr. Hadde en super dag med herlige jenter, dette blir jeg ikke glemme!

De herlige jentene; Elise - meg - Malin - Tirill - Tonje - Maria - Frida + Marianne (fotograf)

Dette kan jeg venne meg til

Gjett om jeg ble glad da vi kjrte fordi burger king da vi var p tur til hotellet nr vi frst kom hit. Gnisten sto s si i ynene p meg, og gliste gikk s langt at man sikkert kunne telle alle tennene mine. h, man m jo bare elske BK. Vet at det er utrolig mange som ikke liker maten der mener den er crap, men jeg synes serrist det er den beste i verden, no kidding!

Jeg og min kjre samboer Tirill fant ut at vi skulle ta oss turen dit i dag siden det ikke er s alt for langt, og glad er jeg for det. Nydelig mat, ogs var det utrolig deilig endelig spise noe annet enn bare brd og egg. Er allerede lei maten vi fr her p hotellet, og jeg har bare vrt her 1uke. Billig ogs, betalte ca 20 kr for burger, chips og brus, og Tirill betalte ca 10 kr for lkringer og brus. Dette kan jeg bli vant med!

Q. HVA SYNS DU OM MATEN P BURGER KING?

Let's go to the beach

Det ha stranden bare en liten spasertur rett nedenfor seg i 3mnd, er virkelig herlig. Det er absolutt noe av det vakreste jeg har sett. Deilig sand, store surfeblger, surfebrett p stranda, deilige solsenger og ikke minst en skinnende sol p en skyfri bl himmel - her kan jeg ikke klage. Livet strler!

Kan ikke beskrive den flelsen av ligge p stranda i september, ifrt bikini og solkrem, og bare kjenne at brunfargen suger seg p. De f timene jeg har vrt der, har jeg allerede klart forelsket meg i alt. Temperaturen i vannet er perfekt, og s er resten ogs. Gikk virkelig opp for meg at jeg faktisk skal vre p Bali i 3mnd nr jeg tok meg turen ned dit - og den flelsen er faktisk uvirkelig herlig!

Boattrip

God kveld dere..eller, er vel ettermiddag hjemme i Norge. Hvertfall, klokken har passert 22 her, og varmen er p 35 grader. Kan ikke klage akkurat, nr man kan sitte ute i bare topp og shorts. Jeg og Tirill tok oss en tur p stranda i dag for grille oss, og det kan jeg love dere at vi gjorde. Er solbrent p de sykeste plassene (i panna, under armen, og under brystet). Vel, fr trste meg med at det gr over til brunfarge etterhvert. Deilig var det hvertfall!

I gr var vi hele dagen p bttur. h, s nydelig. Det er virkelig livet ligge p bttaket, med en liten bris som flyver over kroppen mens solen steker som bare det. Tok 1times tid med bt, og ankom en nydelig y etter det. Spiste nydelig mat, snorklet (utrolig morsomt og minnerikt), ogs var vi en tur inne i landsbyen. Kjempe fint, og gy se hvordan folk lever. Var i et underjordisk hus som en mann hadde grevd ut for hand, sykt! Alt i ett, en herlig og minnerik tur!

Living in Paradise - Bali

Har helt glemt fortelle dere at jeg har dratt til Bali, og ankommet en nydelig plass. Flyturen var i seg selv s som s, men snn er det vel med over 20 timer p fly. Hotellet er helt fantastisk flott, og gjengen (klassen jeg skal g i), virker helt super. Ankom i gr kveld, og har allerede rukket og skjekket ut stranda litt. Jeg, Tirill og Simon tok oss en kveldstur i gr for skjekke, og p morningen i dag var vi allerede i farta og tok oss en joggetur der. Deilig!

N er kl 22.30, og varmen er ubeskrivelig herlig. Det har vrt ca 40grader i dag, og samtidig er lufta veldig klam. Sitter i cafen n og slapper av mens de fleste av de andre (ca 40 stk) er ute p byen. Skal opp kl 7 i morgen for spise frokost, etterfulgt av en bttur til naboya. Gleder meg utrolig mye, tror det blir herlig. Skal prve f blogget s ofte som mulig, men ikke bare-bare finne tid til det nr jeg er i paradis.

ROMMET

HOTELLET

Q. HAR DU NOEN GANG VRT P BALI?